Dineke en Harma plakken zich wild

Dineke en Harma plakken zich wild.

De wereld als behang, een zich als een schimmel in alle richtingen uitbreidend virtueel decor voor onze dagelijkse routine. Dineke en Harma laten deze wereld binnen in een gezamenlijk plak-experiment in de projectruimte van stichting WEP. Een enkel beeld houdt de aandacht vast. Snelle beeldsequenties daarentegen  laten die vervliegen en betekenis wordt vluchtig en mysterieus.

De toeschouwer  blijft in georganiseerde verwarring achter omdat zijn blik  tegelijkertijd  gevangen  en  verstrooid wordt. Welke weg moet hij nemen? Is de achtergrond alleen maar façade of is juist het oppervlak decoratie? Dineke Oosting (1967) maakt ruimtelijk werk en (foto)collages. Alledaagse beelden en voorwerpen uit onze omgeving worden door haar gebruikt en gemanipuleerd om ons een wonderlijke wereld te laten zien die blijkbaar de onze is, maar tot nog toe ongezien.

Haar werk wordt nationaal en internationaal getoond.

www.dinekeoosting.nl

Harma Heikens  (1963) is in het dagelijks leven beeldhouwer. In een cartooneske, aan de popcultuur ontleende beeldtaal roept  ze een grimmige, door economische- en seksuele uitbuiting geterroriseerde wereld op. Haar werk is regelmatig te zien in binnen- en buitenland.

www.harmaheikens.nl

De tentoonstelling opent vrijdag 14 juni om 17.00 uur met een voorstelling van Circus Santelli en muziek van Joost (Revesed Cowgirls) & Maartje.

Periode: 14 juni t/m 23 juni 2013
Geopend: vrijdag t/m zondag  14 -15- 16 & 21 - 22 – 23 Juni en op afspraak

Plaats:
Stichting WEP
Van Leeuwenhoekstraat 44
9727JJ, Groningen

Klik hier om aan te geven of je komt!