Facing Cities

Persbericht van Tsjalling Venema:
“Graag nodig ik u uit voor een speciale tentoonstelling georganiseerd door galerie with tsjalling: deze keer op een alternatieve locatie! Van 27 januari tot en met 11 februari is het werk te zien van de Mexicaanse kunstenaar Julio Pastor in de expositieruimte van Stichting WEP, aan de Van Leeuwenhoekstraat 44, 9727JJ in Groningen.
De expositie heeft de titel Facing Cities. Pastor (1981), die uit Mexico City komt, maar nu in Groningen woont en werkt, heeft een fascinatie voor de rauwe kant van de stad. Tijdens trainingen voor het lopen van marathons, wandelingen door onbekende delen van steden of zelfs ‘expedities’ via Google Earth ziet hij in steden de achterkant van de schoonheid. Die probeert hij vervolgens samen te vatten in aquarellen, ter plekke gemaakt of later vanaf foto’s. Doordat dit medium juist traditioneel voor het afbeelden van ‘mooie’ landschappen wordt gebruikt, versterkt dit het effect van de ruige stedelijkheid. Tijdens Facing Cities is een grote serie aquarellen van zijn tochten door Groningen te zien, en ook zeer recent werk, waaronder een installatie over een markt in Mexico City.
De opening in Stichting WEP vindt plaats op 27 januari 2012, om 20.30 uur en wordt mede mogelijk gemaakt door het Mexicaanse Corona Extra bier.(…)Deze tentoonstelling in Stichting WEP heeft speciale openingstijden: woensdag t/m zondag van 13 tot en met 17 uur.(…)Met vriendelijke groet,
Tsjalling Venema”