Salontentoonstelling Stichting WEP

Het werk van meer dan zestig Groninger kunstenaars is de komende twee weekenden te zien tijdens de Salontentoonstelling van Stichting WEP in de Van Leeuwenhoekstraat 44, Groningen.

Na het succes van de eerste editie vorig jaar was het voor dit ateliercomplex met expositieruimte, niet meer dan logisch om dit jaar opnieuw een salontentoonstelling te organiseren. De salon is te bezoeken vanaf zaterdag 14 juli, op de vooravond van de Open Studio’s-Atelierroute, tot 22 juli.

Deelname aan de salon is dit jaar op persoonlijke uitnodiging. De samenstelling en selectie is in handen van Eduard Bezembinder van Stichting WEP en Tsjalling Venema van galerie with tsjalling: Zij nodigden ongeveer 65 kunstenaars uit, afkomstig uit Groningen of met een sterke relatie met Groningen.

De deelnemende kunstenaars werken in uiteenlopende disciplines: schilderkunst, tekeningen, fotografie, beeldhouwwerk en installaties. Sommige zijn pas afgestudeerd, andere timmeren al jaren aan de weg. Omdat iedere kunstenaar meerdere werken mag tonen zijn er rond de 150 kunstwerken te zien, met een enorme variatie in techniek en formaat, van briefkaartgrote tekeningen tot twee meter brede foto’s.

De expositie is te bezichtigen op zaterdag 14 juli van 17 tot 21 uur, zondag 15 juli (tevens Open Studio’s) van 11 tot 19 uur, vrijdag 20 tot en met zondag 22 juli van 13 tot 17 uur in Stichting WEP, Van Leeuwenhoekstraat 44, 9727 JJ Groningen. Toegang is gratis.

De deelnemende kunstenaars zijn:
Geert Bartelink, Eduard Bezembinder, Yvonne Blaauw, Suzanne Bodde, Michel Boekhoudt, Barthold Boksem, Richard Bolhuis, Wim Bosch, Rob Bouwman, Sarianne Breuker, Tabitha Brouwer, Gijs Deddens, Jan-Derk Diekema, Debbie Donker, Rosa Everts, Mieke Maaike Fokkinga, Eliane Gerrits, Esther de Graaf, Pascal van der Graaf, Arnica Groen, Cor Groenenberg, Mitsy Groenendijk, Rik Hagt, Ilona Hakvoort, Harma Heikens, Sane van der Horst, Michiel  Hoving, Susanna Inglada, Maria Jager, Ruurd de Jager, Thijs Jansen, Anya Janssen, Helma Janssen, Kaneli & Smit, Michael Karr, Wiebke Keck, Saskia Koops, Petra Kooi, Gabriëlle Kroesse, Henrik Kröner, Colien Langerwerf, Eva Lenis, Marcel & Willie, Annelies Middel, Jans Muskee, Wouter Nijland, Ellen Palsgraaf, Julio Pastor, Rutger Prins, Maurits van Putten, Anne-Jaap de Rapper, Ruud de Rode, Bert Scholten, Martijn Schuppers, Rob Strick, Aimée Terburg, Sjimmie Veenhuis, Jannie Vincke, Hendrik Visser, Coen Vunderink, Margriet van Weenen, Sander Wiersma, Franzis Wiese, Jenny Wilson.