Rosa Everts

Rosa Everts is beeldend kunstenaar. Haar werk reflecteert op de menselijke omgeving (b.v. steden of gebouwen), en hoe deze in de loop van de tijd verandert. Een thema dat haar recentelijk bezighoudt is de reizende mens: hoe de mensheid zich over een steeds meer globaliserende wereld beweegt, en de effecten die dit kan hebben op zowel onze samenlevingen als de planeet. Het werk van Rosa Everts verhoudt zich altijd tot tekenkunst, maar kan veel verschillende vormen aannemen: van zeer gedetailleerde kleurpotloodtekeningen op papier tot grote muurtekeningen of uitgebreide ruimtelijke installaties, gemaakt van papier.

Website | Instagram

Rosa Everts is a visual artist. Her work reflects on the human environment, and how our surroundings (e.g. cities or buildings), change over time. A recent theme in her work is how we, as human beings, are travelling an increasingly globalized world, and the effects this can have on both our societies and the planet. Rosa Everts’ work focuses mainly on drawing, but can take many different shapes: from extremely detailed color pencil drawings on paper, to large wall drawings or elaborate three dimensional installations made entirely out of paper.

Photographs by Lisa Jasperina Bommerson